Odpovedajúci lekár

sv. Svorada Zobor, n.o. Nitra

Poradňa lekára

Bolesti v oblasti chrbta

Dobrý deň, píšem Vám už druhýkrát, mojej mamičke diagnostikovali rakovinu pľúc, má za sebou prvú chemoterapiu. Máva bolesti na ľavej strane v okolí rebier a lopatky a často jej kŕče ani nedovolia postaviť sa. Je možné jej nejako pomôcť alebo predísť týmto bolestiam? Za radu Vám veľmi pekne ďakujem. Slávka Záborská
Otázku pridal(a): Slavka Záborská, dňa 15.11.2011 o 13:36.
Dobrý deň, bolesti na ako také sú pri tomto ochorení pravidelným sprievodným príznakom. Z Vami uvedeného príspevku nie je presne možné povedať o aký charakter bolesti ide resp. v akom štádiu sa ochorenie nachádza. Bolesti môžu byť spôsobené najpravdepodobnejšie. metastázami do kosti rebier a ľavej lopatky, v tom prípade je potrebné dané lokality ľudovo povedané ožiariť, do terapie pridať bifosfonát a účinne nastaviť analgetickú terapiu.Ďalšou príčinou môže byť postihnutie obalov pľúc čiže pleury, infiltrácia hrudnej steny. Ale konkrétne ku Vašej otázke: predísť takýmto bolestiam sa žiaľ nedá, dajú sa však účinne tlmiť liekmi. Pokiaľ je mamička ešte hospitalizovaná treba upovedomiť ošetrujúceho lekára o tom že doteraz podávaná analgetická terapia nie je postačujúca. Pokiaľ je už prepustená do ambulantnej starostlivosť bolo by vhodné navštíviť ambulanciu chronickej bolesti v regióne. S pozdravom MUDr. Milan Krošlák
Odpoveď pridná dňa 15.11.2011 o 13:36.